I. CENTRALA TELEFONICA DIGITALA ALCATEL - SEL 5625
Sistemul telefonic integrat ALCATEL - SEL 5625 este una din ultimele creatii ale concernului, in domeniul comunicatiilor private (centrale de institutie). Acest echipament a fost proiectat sa rezolve toate necesitatile de comunicatii ale firmelor medii si mari, poate fi utilizat si ca un subsistem de comunicatie in cadrul unei mari companii, fiind flexibil si adaptabil la orice necesitati ale utilizatorului. ALCATEL - SEL 5625 permite conectarea in retele private si publice cu o mare gama de servicii, creand astfel un sistem unitar de telecomunicatii digitale sigure (virtual fara erori ), de inalta viteza si cu o substantiala reducere a costurilor de exploatare. Sistemul este proiectat cu cele mai recente tehnologii din domeniu - multiplexoare cu divizare de timp (TDM), modulare codata in impulsuri (PCM), program de control memorat, care sunt aplicate pe un suport hardware optimizat si dispune de un software performant.
1. TELEFOANELE DIGITALE
Pentru utilizarea comoda a tuturor facilitatilor sistemului, sunt disponibile 4 modele de telefoane digitale, cu facilitati diferite, pentru a raspunde oricaror necesitati de comunicare si pentru a putea alege solutia ideala din punct de vedere al perfomantei raportata la pret. Caracteristicile fiecarui aparat sunt prezentate in prospectul anexat.
2. TELEFOANE ANALOGICE
Centrala telefonica ALCATEL - SEL 5625 poate functiona cu orice tip sau model de telefon analogic: cu disc, tastatura, cu sau fara afisare, difuzor, etc. ori cu telefoane BC sau BL fabricate de catre orice producator care se incadreaza in standardele internationale.Toate facilitatile oferite de centrala, cu exceptia celor care impun folosirea afisajului si a celei de multilinie, sunt accesibile posesorilor de telefoane analogice prin formarea codului corespunzator facilitatii dorite.
II. DESCRIEREA SISTEMULUI
Sistemul este constituit dintr-un cabinet, in care se afla : sursa incorporata, procesorul central, matricea de comutatie si procesorul periferic.
1. CABINETUL - Exista 2 modele de cabinet:
III. FACILITATILE CENTRALEI ALCATEL SEL 5625
1. Formare abreviata SPEED DIALLING
“Cel putin 30% din numerele formate sunt apelate frecvent”
Puteti apela aceste numere fara sa fie necesar sa le memorati sau sa le notati, deoarece sistemul memoreaza pentru dumneavoastra pana la 600 de numere de telefon pe ca le puteti accesa fie prin codului acestuia. Sunt disponibile 2 liste de baza ( una comuna tuturor utilizatorilor si una privata - pentru fiecare utilizator in parte -).
2. Reapel automat la eliberarea liniei interne sau externe AUTOMATIC CALL BACK
“Foarte multe apeluri se fac in directii ocupate”
Prin activarea acestei functii puteti fi informat imediat ce directia solicitata s-a eliberat (telefonul Dvs. va incepe sa sune) si puteti initia legatura solicitata doar prin simpla ridicare a microreceptorului (telefonul corespondentului va incepe sa sune sau veti obtine tonul exterior solicitat). Daca intre timp renuntati la stabilirea legaturii, puteti anula aceasta facilitate.
3. Transferul unei legaturi TRANSFER & ENQUIRY
“Un corespondent extern trebuie transferat la un alt interior”
Transferul unei linii externe poate fi facut de catre oricare abonat digital sau analogic ori de cate ori se doreste. Inaintea efectuarii transferului se poate comunica cu corespondentul intern daca se asteapta ca acesta sa raspunda, sau daca nu se doreste acest lucru se va face transferul automat. In cazul in care s-au efectuat transferuri spre abonati care nu raspund, apelurile corespondentilor externi vor reveni la centralista dupa o perioada de timp programabila.
4. Apel de consultare BACK & FORTH
“In timpul unei convorbiri pe o linie externa se pot cere consultatii de la un abonat intern cu pastrarea corespondentului extern in asteptare si cu revenire la acesta”
Comunicarea cu colaboratorul intern este confidentiala fata de corespondentul extern - acesta va fi cuplat la muzica de asteptare. Revenirea la corespondentul extern va inchide legatura interna.
5. Conferinta -3 PARTY CONFERENCE
“Posibilitatea ca 3 abonati interni sau 2 interni si 1 extern sa comunice simultan impreuna”
6. Configurarea sistemului fara operator KEY SYSTEM
“Se poate reduce postul de centralista?”
Toate liniile externe de intrare in centrala pot fi dirijate catre utilizatori individualizati sau catre grupe de utilizatori (servicii, directii, colective, birouri, etc).
7. Redirijarea apelurilor FORWARD
“Cand un utilizator este plecat apelurile destinate acestuia sa nu ramana fara raspuns”
Se poate face redirijarea automata a apelurilor interne sau din exterior (selectabil), destinate unui utilizator care este in una din situatiile urmatoare:
8. Facilitatea “nu ma deranjati”
“Sunteti intr-o intalnire importanta sau trebuie sa va concentrati asupra unui lucru si nu doriti ca telefonul sa va deranjeze”.
Orice abonat poate bloca toate apelurile care-i sunt destinate - centralista va fi informata automat ca respectivul abonat are activata aceasta facilitate.
9. Adaptarea la sistemul organizatoric al companiei GROUP PICK-UP & HUNTING GROUP
“Centrala telefonica trebuie sa reflecte organizarea companiei si sa se adapteze acesteia”
*grupuri de lucru:
10. Punerea in asteptare HOLD
“Posibilitatea de a intrerupe temporar o convorbire”
In timpul transferurilor, preluarii altor linii, sau ori de cate ori doreste utilizatorul, un corespondent extern poate fi pus in asteptare (in acest timp corespondentul va fi fi cuplat la muzica de asteptare), si reluat de oricate ori este nevoie.
11. Muzica de asteptare MUSIC ON HOLD
“In timpul cat un corespondent este pus in asteptare acestuia i se difuzeaza o muzica, pentru a-l informa ca este inca conectat la centrala”
Muzica este sintetizata electronic (are avantajul ca isi pastraza calitatea indiferent cat este folosita) de catre centrala, sau optional poate fi difuzata de catre o sursa externa (radio, magnetofon, CD, etc).
12. Punerea si preluarea din parcare a unei convorbiri PARK
“O convorbire desfasurata de la un alt telefon sa poata fi preluata de la telefonul propriu”
Pentru situatia cand efectuati o convorbire de la un telefon din alt birou si doriti sa o continuati in biroul propriu (pentru a pastra confidentialitatea).
13. Intrarea peste ocupat INTRUSION
“Trebuie facuta o comunicare care nu suporta amanare”
In momentul in care se suna la un interior si acesta este ocupat, exista facilitatea de a intra peste convorbirea acelui abonat. Se vor programa individual toti abonatii care au dreptul la aceasta facilitate si cei asupra carora nu este permisa.
14. Serviciul redus (de noapte) NIGHT SERVICE
“Apelurile sosite in sistem in afara orelor de lucru “
La sfarsitul programului normal de lucru, pot fi rutate apelurile din exterior spre interioare prestabilite (la persoanele care lucreaza peste program, cu program decalat, flexibil, etc), spre un robot telefonic, FAX-uri sau spre un numar exterior sistemului (Ex.:domiciliul managerului). Fiecare linie externa sau grup de linii externe poate fi rutat spre o anume destinatie. Comutarea modului de lucru al centralei in acest sistem se poate face manual de la telefonul centralistei, sau automat dupa o perioada de timp ( programabila ) in care centralista nu a raspuns unui apel.
15. Serviciul “director - secretara MANAGER/SECRETARY WORKING
“Supervizeaza si filtreaza liniile directorului si poate functiona cu mai multi directori sau mai multe secretare”
Aceasta facilitate asigura toate necesitatile de comunicatie, in regim de sistem de secretariat, pentru toti abonatii digitali.
16. Restrictionarea apelurilor de iesire BARRING
“Numai anumite interioare pot avea acces la comunicatii internationale, interurbane, locale, etc”
Fiecare interior poate fi programat individual, pentru a avea acces la international, interurban, local sau numai intern. Exista posibilitatea de a se permite unui abonat comunicatii exterioare, numai la anumite numere. Ex.: Telefonul de la poarta institutiei nu este autorizat sa formeze numere in exteriorul sistemului, dar poate forma la nevoie anumite numere cuprinse intr-o lista (politie, ambulanta, pompieri, etc.).
17. Mesaje scrise TEXT MESSAGING
“Un abonat poate lasa mesaje scrise pentru colaboratori pentru perioada cat lipseste”
Abonatii digitali, posesori de telefoane cu afisare, pot lasa mesaje scrise, care vor fi difuzate pe ecranele telefoanelor care il vor apela. Pot fi alese unul din cele 7 mesaje fixe, 21 de mesaje comune pe sistem, ori pot fi create 2 mesaje personale.
18. Mesaj la operator OPERATOR MESSAGE
“Un abonat va sti intotdeauna daca a fost cautat in abssenta”
Apelul centralistei catre un abonat digital care nu a raspuns, va apride led-ul de mesaj care il va informa pe utilizator ca a fost cautat in absenta. Led-ul de mesaj se va stinge cand abonatul respectiv va suna la centralista (va fi informat de catre aceasta).
19. Supravegherea traficului
“Exista posibilitatea de a tipari la o imprimanta traficul de iesire”
O simpla imprimanta, cu intrare seriala, poate tipari in timp real toate informatiile referitoare la traficul de iesire (data, ora, numarul interiorului care a efectuat convorbirea, numarul extern format, durata convorbirii). Pentru analiza costurilor aferente, se poate instala (optional) sistemul ALCATEL TABS care poate sintetiza costurile la nivel de abonat, grup, departamente, global, etc pe anumite perioade de timp, prin prezentari grafice si emiterea de note de plata.
IV. MODULARITATEA SISTEMULUI
1. Cartela CLA : 16 abonati analogici (linii interne analogice).
2. Cartela CLI : 8 abonati digitali (linii interne digitale pe 4 fire)
3. Cartela NDDI : 4 trunchiuri (linii externe).
4. Cartela DDI : 4 trunchiuri (linii externe cu acces direct la reteaua internationala in cazul racordarii trunchiurilor la o centrala de oficiu digitala).
5. Cartela CMFOA : cartela de receptie DTMF
6. Cartela BALP : 8 abonati digitali ISDN
7. Cartela BATS : 8 trunchiuri digitale ISDN
8. Cartela CS2 : 30 canale digitale ISDN sau tie line digital de 30 de canale
NOTA : La cartela CLA se pot conecta si modemuri ptr. transmisiuni de date
Module aditionale pentru facilitati optionale:
1. Muzica in hold
2. Cartela receptori impulsuri de taxare
3. Sursa neintreruptibila (UPS)
4. Procesor de taxare
Aceste module se monteaza ca placi fiica (daughther board) pe cartelele existente si nu ocupa pozitii din sloturile de abonati .